söndag 25 maj 2014

Summer doldrums


Sommaren har kommit och det känns både på börserna och på det egna börsintresset. Det känns lite avslaget för närvarande och det händer inte så mycket.

Platina-strejken pågår fortfarande och det är helt otroligt att priset inte har gått upp mer. Jag tror dock att det kommer att göra det senare under hösten så jag har köpt på mig lite mer Sylvania och kommer att köpa ytterligare om det dippar mer. Jag har också handlat på mig lite Lonmin som jag tror kan gå bra när väl strejken tar slut vilket jag tror kommer att hända snart. Stillwater har också börjat röra lite på sig vilket naturligtvis är trevligt.

Sedan har jag även tagit in lite REX (etanol) igen. Rapport på onsdag och även om jag inte ser några större överraskningar så kommer den att vara bra (eftersom de i princip lovade det förra kvartalet) och det ser också ut som att både majs- och etanolpriset kommer att ligga kvar på acceptabla nivåer ett tag till. Det innebär i sin tur att REX förmodligen kommer att kunna göra flera bra kvartal på raken och då tycker man ju kanske att forward PE borde kunna skruvas upp i alla fall en bit över 10, men det tyckte jag förra rapporten också och då hände inte så mycket. Eftersom REX börjar få en del pengar i kassan så finns ju också möjligheten att de annonserar utdelning eller något annat roligt.

Värt en chansning i alla fall som jag ser det.

I övrigt har jag haft ett otroligt bra första halvår, har mer än dubblat portföljen vilket naturligtvis är fantastiskt. Mycket tur men det måste man ha ibland. Känns oavsett vilket skönt att gå till sommarledighet på det...=)


Annars tar jag ledigt från bloggen nu, med endast begränsat postande under sommaren (om det inte skulle dyka upp något fantastiskt naturligtvis...=)

En trevlig sommar önskas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar