fredag 27 oktober 2017

Hell week


Det går allt annat än bra nu, jag var säker på att det skulle bli en väldigt bra höst och istället sker det rakt motsatta.  Båda mina större innehav Vendetta och Americas Silver har gått rakt söderut och jag blir inte riktigt klok på varför. Den avgörande förklaringen (som jag ser det) är att sentimentet i sektorn av någon anledning har blivit väldigt negativt.
  • "Jorå, zinklagren sjunker men än är det ingen fara och det finns mycket dolda lager och snart kommer ny produktion att nå marknaden."
  • "Visst, Vendetta ser ju intressant ut, men varför är det ett sådant säljtryck?"
  • "Americas Silver, var det inte de som hade en gruva i ett av Mexicos värsta knark-kartellområden?"'
Det är ju så det är, när det är negativt så hittar man alla möjliga och omöjliga orsaker till att det går dåligt. Det är frustrerande, men det är så det fungerar med aktier i Kanada, fixar man inte det har man inte här att göra.

Så det är "bara" att vänta ut, jag ser fortfarande inget som gör att jag har ändrat uppfattning, mer än att det har blivit en förskjutning av allting. Zinkpriset är fortfarande högt, zinklagren sjunker fortfarande (långsiktigt) och tittar man på vad de stora drakarna säger så spår de fortsatt underskott framåt. Det kommer att vända och som jag skrev i förra inlägget är mitt bästa tips nu i början av nästa år. Och dit är det ju inte så långt.

Så jag gör som jag brukar, försöker göra lite annat istället för att fokusera på börserna. Snart vänder det...

Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar