torsdag 19 oktober 2017

Seeeegt


Det är segt som satan för att prata i klartext och känslan just nu är att det är ytterligare en "förlorad höst" som är att förvänta. Det kan naturligtvis svänga fort, men jag tycker inte att det finns mycket som tyder på det för närvarande. Saken är också den att det känns segt över hela linjen. Zink är segt, guld är segt, silver är segt, uran är segt, allt är segt! Även fast jag har hållit på med det här i evigheter vänjer jag mig riktigt aldrig vid detta, framförallt inte när jag hade ganska stora förhoppningar inför hösten. Det påminner lite om förra året då det var ett grymt drag i PM-aktierna under våren (som jag naturligtvis missade) för att sedan plana ut resten av året.

Om vi tittar på zink (och bly) som jag är mest intresserad av så är det segt även där. Zinkpriset har gått ned lite, men det var en ganska kraftig uppgång innan så rekyler kommer alltid. Inflödet till lagren verkar ha stannat av (knock on wood) vilket i och för sig är bra, men känslan nu är att det sker en fördröjning innan det riktiga racet kommer. Min bästa gissning just nu är att tar fart i början av nästa år, men det är ju inget mer än en gissning.

Vendetta som har tradat helt värdelöst som allting annat kom med lite nyheter häromdagen där några av storägarna har löst in rejält med wurrar, totalt 11 miljoner@10 cent. Det är naturligtvis bra, men det innebär med största sannolikhet också att man har sålt en massa aktier. Nu har hela sektorn gått skitdåligt men allt annat lika tycker jag att Vendetta har gått extra dåligt. Om ovan teori stämmer borde den kunna gå lite bättre framåt. Men det är naturligtvis också avhängigt zink- (och bly-) priset samt att man kommer med lite positiva borresultat. Det har man gjort hittills och det man också skrev är att 85 hål är färdigborrade och av dessa har man presenterat resultaten från 32. Mycket nyheter ligger alltså i pipen och om bara dessa fortsätter att leverera så var det väl då själva fan om det inte ska börja röra på sig förr eller senare.

Ligger kvar i allting fortfarande, long and (hopefully) strong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar